Konfiguracja prostego klucza chromatycznego w systemie RECKEEN
Proces usunięcia zielonego bądź niebieskiego tła nazywamy kluczowaniem, a samą funkcję kluczem chromatycznym.
Polecamy używać koloru zielonego, gdyż jest on częściej stosowany.
Talent stojący na zielonym tle powinien być równomiernie oświetlony.
Zalecamy naciśnięcie klawisza KAM 1 na pasku PGR, aby obraz z kamery był lepiej widoczny.
- Po kliknięciu w okienko KAM 1, w dolnej części ekranu po prawej stronie pojawi się funkcja “Tryb klucza”. Domyślnie będzie wybrana opcja Prosty Klucz Chromatyczny. Polecamy użyć właśnie tego rodzaju funkcji, ponieważ jest ona najszybsza i najprostsza w obsłudze – proces kluczowania zawarty jest jedynie w trzech krokach.
Zapraszamy do zapoznania się z instrukcją: [nasz link]
- Przechodząc do drugiej zakładki znajdziemy okienko z zielonym tłem. Klikając na nie, wyświetli się obraz z kamery. Kliknijmy myszką na zielone tło za talentem w dowolnym miejscu.
- [Wskazówka]: jeśli zielone tło nie jest równomiernie oświetlone, staramy się kliknąć na kolor zielony dookoła talentu tak, aby był on najbardziej zbliżony do rzeczywistego odcienia.
- Klikamy w okienko ”Maska alpha”. Ta funkcja ułatwi nam proces kluczowania. Po naciśnięciu tej funkcji, zobaczymy obraz z kamery w biało-czarnych odcieniach.
Oczekiwanym rezultatem jest uzyskanie możliwie idealnego czarnego koloru tła maski. Aby to osiągnąć, należy przesuwać znaczniki na suwaku ”Czarny/Biały” od lewej strony, aż uzyska się równomierny rozkład czarnego koloru .Widok po korekcie poziomu czerni:
- Możemy teraz wyłączyć funkcję maski i zobaczyć, jak wygląda efekt kluczowania i czy potrzebne są dodatkowe poprawki.
- Może się zdarzyć, że nasza kamera wychwytuje obszar poza zielonym tłem lub obszar z przedmiotami, których nie chcemy, aby były widoczne w wirtualnym studiu.
W tym wypadku musimy ustawić tzw “Garbage mask” – maskę odcięcia. Jest to funkcja używana do odcinania (zmniejszania) obszaru maski (we wszystkich możliwych kierunkach: w lewo, w prawo, w górę, na dół).
Przykładowy, pełny widok z kamery:
Przy pomocy suwaków lewo/prawo, góra/dół możemy usunąć widok niepotrzebnych elementów po bokach jak i na górze i na dole widoku z kamery.
[Wskazówka]: używając suwaków usuńmy tylko tyle przestrzeni, ile jest wymagane, aby niepotrzebne elementy nie były widoczne. Po użyciu maski odcięcia, talent powinien mieć zapewnioną wystarczającą ilość przestrzeni, aby mógł wykonywać podstawowe ruchy rąk czy miał możliwość poruszania się. Jeśli usuniemy zbyt dużo przestrzeni, to może się zdarzyć, że talent wyjdzie poza obszar widoczny przez klucz chromatyczny.
Widok po ustawieniu suwaków.
- Po zastosowaniu prostego klucza możesz zapisać ustawienia w pliku *.recKey za pomocą funkcji “Zapisz”. Ikona “Zapisz” znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu.
Więcej o ustawieniach prostego klucza chromatycznego dowiesz się z naszego filmiku instruktażowego.